keskiviikko 27. maaliskuuta 2019

Rauha, talous ja koulutus - kolme vahvaa voimaa


Olen talous! Olen yhteiskunnan selkäydin.
Tarvitsen vetoapua ja talousammattilaisia, jotka auttavat kasvamaan nopeasti.

Olen talous! Minun vihollisia ovat korruptoituneet johtajat, rauhaton yhteiskunta, tiedoton yhteiskunta.

Olen talous! Olen kaikkien tärkein.

Tarjoan ihmiskunnalle kaiken tarvittavan.

Olen talous tuen turvallisuutta.
Olen talous tuen terveyttä.
Olen talous tuen maan tuotantoa.
Olen talous tuen koulusta

Olen talous! Olen tärkeä, 
minun paras ystäväni on rauha. 

Tykkään hänestä, koska hän antaa minulle 
kaikki mahdollisuudet, että kasvan 
ja laajennun joka paikkaan nopeasti.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Olen talous! Olen rauha! Tuemme toisiamme. 
Annamme kaikille ihmisille mahdollisuuden 
osallistua yhteiskunnan kehittämiseen.

Olen talous! Olen rauha! 
Tarvitsemme reilut johtajat, 
jotka huolehtivat meistä ensisijaisesti, 
koska olemme yhteiskunnan selkäydin.

Olen rauha. Olen maailman mittaamaton arvo. 
Olen Talous. Olen tärkeä.
Tuemme toinen toisiamme yhteiskunnan kehittämisessä.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Olen koulutus! Olen elämän selkäydin
Olen koulutus! Olen tänään ja tulevaisuutta varten.

Olen koulutus! Olen tärkeä, tuen yhteiskuntaa, 
turvallisuutta, tuen terveyttä, taloudellisuutta.

Olen koulutus! Olen teollisuus, joka
tuottaa tietoja ja taitoja tänään ja tulevaisuutta varten.

Olen koulutus, Tarjoan tuhansia taitoja
tänään ja tulevaisuutta varten.

Olen koulutus, tuotan reiluja johtajia 
ja päätöksen tekijöitä.

Olen koulutus! Haluan kiittää 
yhteistyöstä opettajia, vanhempia ja opiskelijoita.

Runot: Abdille Mahamud
Piirustus: Anni Honkala

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti